Wat ik tot nu toe allemaal heb gedaan

  • Jurylid ‘Beste Trouwwebshop Award’ 2014
  • Jurylid ‘Beste Bruidsmodezaak Award’ 2014
  • Jurylid ‘Beste Fotovakhandel Webshop Verkiezing’ 2012 en 2013
  • Richting en invulling geven aan de internet strategie en e-commerce beleid.
  • Coach, sparringpartner, klankbord en inspirator voor E-commerce Managers.
  • Advies en ondersteuning bij het opstellen van business-cases en jaarlijkse e-commerce begrotingen.
MEER ...
  • Interactie ontwerpen voor nieuwe websites en -shops concepten.
  • Ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten en content voor website / webshop zoals koophulpen, inspiratie pagina’s, veiling concept etc.)
  • Advies, inspiratie en ondersteuning ten aanzien van de kwaliteit van de content (inhoud website en –shop).
  • Begeleiding van de technische realisatie en implementatie (aansturing vormgever en webbouwer).
  • Trainen van de vaardigheden van e-commerce medewerkers ten aanzien van content ontwikkeling en realisatie.
  • Opzetten van een e-commerce afdeling, inclusief functieprofielen.
  • Opstellen ‘Governance manifest’ (wie mag waarover beslissen, wie doet wat, wie is verantwoordelijk etc.).
  • (Her)inrichten van interne werkprocessen in relatie tot online beheer en ontwikkeling (bestelproces, shop-in-shop samenwerkingsverbanden etc.).
  • Inrichting van rapportages en het evalueren en analyseren van statistieken, alsmede de uitwerking en realisatie van verbeterplannen ten behoeve van conversie optimalisatie.
  • Nauwe samenwerking met SEO specialisten teneinde de goede balans tussen vindbaarheid en usability te realiseren.
  • Nauwe samenwerking met online marketing team t.b.v. het ontwikkelen en realiseren van cross-channel marketing campagnes.
strategisch
advies
creatie &
inspiratie
praktische
ondersteuning
realisatie &
implementatie
CASE
CASE
CASE

Mijn ervaring in online retail is zowel strategisch, tactisch als operationeel, altijd vanuit cross-channel / omnichannel denken en doen. Van e-commerce tot de inzet van Social Media en e-mail marketing en communicatie. Van het ontwerpen van webshops aan de ‘voorkant’ tot aan het inrichten van de ‘achterkant': de logistieke en financiële aspecten in de winkelwagen.

Beddinghouse

Brainstorm, strategisch advies, customer experience formule

Dutch Wedding Awards

Jurylid ‘Beste Trouwwebshop’ 2014 en ‘Beste Bruidsmodezaak’ 2014

Lief! Lifestyle

Strategie, interactie ontwerp, leverancier selectie

Stichting Nederlandse Fotovakhandel

Jurylid ‘Beste Webshop’ 2012 en 2103.

Service Apotheek

Online magazine concept

Nahui Ollin

Brainstorm sessie internet strategie

Mitsubishi Motors

Interactie ontwerp

Life-Maxx

Quickscan en verbeteradvies website

Sanders Supermarkten

Coaching ontwerp en realisatie